Butiksdöden? Det var igår. Idag, när butikskedjor startar e-handel och e-handlare öppnar fysiska butiker, är utmaningen en annan. Konsumentmakten har aldrig varit större, och om konsumenterna vill ha maximal frihet och flexibilitet när de handlar? Ja, då måste retailbranschen inte bara haka på utan vara i framkant.
Det räcker inte med en app eller en butik. Båda behövs, och de måste vara integrerade.
Läs mer och anmäl dig kostnadsfritt till Retail Experience Live 15-16 maj här
Hur det kan se ut? På Retail Experience Live, en mötesplats för nätverkande och affärer, får du som besökare gå in i, uppleva och inspireras av framtiden. På mässgolvet finns ett showroom med verkliga exempel på fysiska butiker där man har maximerat nyttan av den digitala teknikens fördelar. Företagen bakom är Expohouse – experter på att leverera helhetslösningar för butiker och mässor – som tillsammans med LG Business Solution och Clicksys har tagit fram de här casen.
“För att möta våra kunders behov har vi byggt upp ett ekosystem av partners för vårt digitala erbjudande. LG Business Solutions produkter på hårdvarusidan är av absolut världsklass och ClickSys har djup teknisk kompetens samt vassa mjukvarulösningar”, säger Nils Englund, försäljningschef på Expohouse,
Med ledorden uppleva, upptäcka, träffa, lyssna och utbilda vill vi att Retail Experience Live bli den självklara mötesplatsen för branschen.
Som besökare på Retail Experience Live väntar mycket mer, mycket mer. Sammanlagt 100 utställare och 60 talare är på plats för att tala om framtid, trender och innovativa lösningar inom både digital och fysisk handel. Här samlas handlare, leverantörer, experter, influencers – och kanske du som har en affärsidé och vill ha inspiration för att kunna utveckla och förverkliga den.
”Vi har jobbat stenhårt med att skapa bra och innehållsrikt content för att ge ett direkt mervärde för våra besökare. Med ledorden uppleva, upptäcka, träffa, lyssna och utbilda vill vi att Retail Experience Live bli den självklara mötesplatsen för branschen. Vi vill att alla som kommer hit är aktiva deltagare, även besökare och utställare”, säger projektledaren Lise Backby Moberg.
Höjdpunkter på scener och på mässgolvet
60 talare på tre scener under två dagar och många aktiviteter på mässgolvet. Seminariedelen av Retail Experience Live bjuder på insikter och kunskaper från hela retailspektrat. Från arla morgonstund till sen eftermiddag – här finns något för alla. Några av höjdpunkterna är:
Neil Saunders (VD GlobalData Retail)
"The future’s flexible: the role of stores in the modern retail landscape"
Keynote-talare som går igenom de största globala trenderna som förändrar branschen, och vilken betydelse dessa får för den fysiska butiken.
Paneldebatt: "Vad blir den fysiska butikens roll imorgon när alla skriker teknik och upplevelse?"
Ett samtal mellan Anna-Karin Holck (KappAhl), Matilda Wiechel (Body Shop), Johan Lidenmark (Intersport) och Payman Hazeer (Workshop). Samtalsledare är Alex Baker, grundare och VD för Retail Tech X.
Ken Hughes
“Blue dot consumer - All you need to know about the new consumer”
Keynote-talare, en av världens bästa experter på köp- och konsumentbeteende.
Läs mer om Retail Experience Live här
Jonas Lind (Vertisieit AB)
”The fitting Room - förena det bästa av fysisk och digital handel”
The Fitting Room i Nordstan, Göteborg utvecklades för att förena det bästa av fysisk och digital handel. Nu är det dags att dela med oss av kundernas feedback och våra insikter från projektet.
Paneldebatt: Framtidens betallösningar
En diskussion om utmaningar och möjligheter med Patrik Müller (Dibs), Anders Edlund (Swish), Magnus Sers (Verifone), Urban Höglund (Ecster), Niklas Levin (Payex). Moderator är Bengt Nilervall från Svensk Handel.
The News Studio
Livesändningar, rapporteringar och exklusiva intervjuer tillsammans med Nordiske Medier. Det blir nytt, spännande och 100% högaktuellt.
E-handelsskola med DIBS
E-handelsskolan för dem som arbetar med e-handel idag och som har ambitionen att få sin verksamhet att växa och utvecklas.
Vill du tjuvkika på hela scenprogrammet under Retail Experience Live? Klicka här för den 15 maj och här för den 16 maj.