Det innebär en snabb ökning från i december då tjänsten rapporterade att den hade 80 miljoner användare, skriver Venture Beat.
Gaana meddelar att musikvideor nu ska adderas till tjänsten, som har gott om konkurrenter i landet. Förutom lokala spelare som Airtel Wynk och Jiosaavn finns också Apple Music, Google Play Music, Youtube Music och sedan i början av året också svenska Spotify i Indien.
Indien har på kort tid vuxit till en av världens största marknader för streamad musik. Enligt analysföretaget Counterpoint använder omkring 150 miljoner indier regelbundet musiktjänsterna. Men marknaden är tuff: flera leverantörer, bland dem Spotify, erbjuder reklamfinansierade gratistjänster och vad gäller betaltjänsterna är de aggressivt prissatta. Ingen betaltjänst kostar mer än 20 kronor i månaden och Spotifys premiumtjänst kostar i Indien bara runt 16 kronor.
Spotify rapporterade i början av mars att bolaget knappt en vecka efter Indienlanseringen nått en miljon användare, för betal- och gratisversionerna sammantaget.