Klarna har fått en ny investerare i form av artisten Snoop Dogg, som egentligen heter Calvin Broadus. Det rapporterar Forbes. Stjärnan kommer även byta namn till Smoooth Dogg.
Klarna har länge använt uttrycket "smoooth" för att beskriva sina tjänster och enligt grundaren och vd:n Sebastian Siemiatkowski var det så Snoop kom på tal.
"Vi funderade på vilken person som var 'smooothest' i världen. Då dök Snoop upp", säger han till Forbes.
Artisten har tidigare gjort mindre investeringar bland annat i cannabisrelaterade produkter men också i Reddit och en trading-app.
"Jag har gjort affärer i Europa under flera år däribland modevarumärken, telekommunikation och så vidare", säger rapstjärnan till Forbes.
Hur mycket som artisten har investerat i Klarna är oklart.
LÄS MER: Därför går Snoop in i Klarna - den enkla förklaringen
Snoop Dogg kommer också att vara ansiktet utåt i en ny marknadsföringskampanj för betaltjänstebolaget. Det är i samband med det som han kommer byta namn till Smooth Dogg.
Samarbetet ska göra att Klarna, på riktigt, kan ta position som ett globalt varumärke.
"Det du ser nu är bara toppen av isberget", säger David Sandström, marknadschef på Klarna till Breakit.
Den film som i dag presenteras är starten på vad som sannolikt blir Klarnas största marknadsaktivitet någonsin. Partnerskapet med Snoop Dogg kommer att prägla kommunikationen under året, och flera nya produkter ska rullas ut.
Målet? Att få Klarna att bli en del av människors populärkulturella vardag.
"Personligen tror jag väldigt mycket på att skapa ett varumärke som är en del av populärkulturen, som folk snackar om och komiker drar skämt om. Det kändisskapet för ett varumärke är väldigt intressant, och viktigt för affären", säger David Sandström.
Det är inte första gången Calvin Broadus byter namn. I samband med att han gav ut ett reggae-album 2013 bytte han namn till Snoop Lion.
Klarna har de senaste åren satsat hårt på att ta sig in på den amerikanska marknaden. Återstår att se om samarbetet med Snoop ger den skjutsen de är ute efter.
Klarna siktar på att lansera i flera nya länder under 2019.
Redan igår var Breakit nyheten på spåret – läs mer om det här.