Vilka är de viktigaste retail- och- e-handelstrenderna just nu? Hur ska uppstickarna och e-handelsbolagen hantera Amazons intåg – och de etablerade jättarna ta sig igenom det digitala stålbadet?
Den 14 november är Retail tech tillbaka – Breakits sprängfyllda heldag om det allra senaste inom e-handel och retail. Fjolårets premiärevent blev en succé och i år växlar vi upp ytterligare med ett ännu hetare program, konkreta case, parallella spår och ny lokal på Kungsholmen i Stockholm.
Talarlistan, och likaså programmet, uppdateras löpande, men redan nu kan vi bjuda på bekräftade talare som Jarno Vanhatapio, grundare och vd på moderaketen NA-KD, Marina Davarinou, vd på stora e-handelsaktören Ellos, Jonas Carlsson, vd på e-handeln The Friendly Swede som omsätter 51 miljoner på sju Amazon-marknader – och många fler. Techprofilen Paulina Modlitba gör comeback som moderator, och Breakits affärsutvecklingschef Camilla Björkman ansluter sig som sidekick.
Konferensen riktar sig både till startups, blivande entreprenörer inom e-handel och retail, etablerade spelare och investerare.
Varmt välkommen att boka din biljett här – vi har även grupprabatt om ni är fler!
Program för Retail tech 2018 (uppdateras löpande):
- 08.30 Registrering och frukost
- 09.00 Programmet startar! Intro med moderator Paulina Modlitba och Breakits Camilla Björkman
- Case: Att skala en moderaket. Med Jarno Vanhatapio, grundare och vd på framgångsrika e-handeln och modemärket NA-KD.
- Kaffe och nätverkande
- Panel: Vad betyder Amazon för startups och hur hänger vi på tåget? Vad betyder egentligen Amazons intåg i Sverige och hur det kommer att påverka svenska e-handlare och retailbranschen?
- Panel: Hur ska jättarna hänga med i e-handelskriget? Panel med Marina Davarinou, vd för Ellos, Karin Lindahl, vd för Indiska, Arash Gilan, vd för Viva Media och Pia Anderberg, direktör för HR och innovation på Axel Johnson.
- Q&A med Hermann Haraldsson, vd på e-handelssuccén och miljardbolaget Boozt.
- Lunch och nätverkande
Rum 1:
- Vinn kriget på Amazon – The Friendly Swede visar hur. Jonas Carlsson, vd på e-handeln The Friendly Swede som omsätter 51 miljoner genom sin försäljning på sju Amazon-marknader, ger sina dos and dont’s.
- Case 2 – uppdateras snart.
Rum 2:
- Case: Från botten till toppen – så överlevde Teknikmagasinet stålbadet. Catherine Sahlgren, vd på Teknikmagasinet, berättar om företagets rekonstruktion, vad som blev räddningen, framtiden – och lärdomarna som andra retails kan dra av deras resa.
- Så tog sneaker-boomens vinnare sitt Caliroots ut i världen – och så kan du göra likadant. Andreas Koschnike har grundat streetwear-sajten Caliroots som gjort succé inom sin nisch och idag omsätter 370 miljoner. Så här gjorde han för att rulla ut Caliroots över hela världen – och här är hans vassaste råd till dig.
- Fika och nätverkande
- Bubbelvarning eller tillväxtraket – hur ser investerarna på e-handelsbolagen? Panel med ett gäng vassa investerare som investerar i e-handel, bland annat Sanna Westman på Creandum och Henrik Aspén på Verdane Capital.
- Fler punkter – programmet fylls på löpande.
- 16.00 Slut!
Tid: kl 08.30-16.00 den 14 november 2018.
Plats: Meeting Room, Alströmergatan 20, Stockholm.
PS: Vi söker fler partners till Retail tech 2018! Kontakta Camilla Björkman på camilla@breakit.se för mer info. Har du frågor om programmet eller annat kring eventet? Kontakta Diana Demin på diana@breakit.se.
Våra partners: