Sök ikon

Tesla gör kundservice till prio ett

Artikel bild
Foto: TT/AP Photo/Evan Vucci

Ny strategi efter missnöje med leveranser.

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

nyheter@breakit.se

Tesla har satt kundservice i förarsätet i samband med att man försöker slå ett nytt rekord i billeveranser under det innevarande kvartalet. Det rapporterar sajten Electrek.

Skälet är den frustration som många kunder visat när de tvingats vänta länge på sina leveranser av Model 3.

Det som enligt köparna ska ha upprört mest var just den bristande kommunikationen från Teslas kundservice.

I ett Twitter-inlägg meddelar nu vd Elon Musk att kundservice har blivit prioritet nummer ett på elbilsbolaget.

”På grund av en stor ökning av fordonsleveranser i Nordamerika kan Teslas kunder uppleva längre svarstider. Att lösa detta är vår högsta prioritet”, skriver Musk.

Musk har nyligen sagt att leveranserna för innevarande kvartal väntas bli 100 procent högre jämfört med föregående. Det skulle innebära att kvartalets leveranser landar på över 80 000 bilar.
 

Läs mer