I går blev det känt att Felicia Lagerwall, som i höstas utsågs till vd för systrarna Hannah Widells och Amanda Schulmans bolag Perfect Day Media, har slutat i det tysta.
Enligt Hannah Widell skedde förändringen vid årsskiftet och har inte varit en hemlighet. Däremot ska man inte ha hunnit kommunicera förändringen utåt.
Felicia Lagerwall säger till Breakit att det var hennes eget beslut att sluta som vd och att hon tog beslutet i mars. Hon fick erbjudande om tjänsten som affärsutvecklingschef inom bolaget men kom efter en tid fram till att hon istället ville satsa på att själv bli entreprenör.
“Jag hade en dröm om att starta ett eget bolag där jag kunde arbeta närmare kunden och affären och valde i maj att säga upp mig för att göra just detta.”
Felicia Lagerwalls nya bolag ska, precis som Perfect Day Media, rikta in sig på marknadsföring via influencers och poddar. Medgrundare är Karin Hartelius Höglund som fram till årsskiftet arbetade som head of creative sales på Perfect Day Media.
“Vi ska representera influencers ut mot annonsörer, jobba med deras sociala kanaler och skapa kampanjer tillsammans med annonsörerna. Nu inväntar vi bara att namnet ska godkännas, sedan kan vi lansera”, säger Felicia Lagerwall till Breakit.
Hon vill själv inte kalla bolaget för en konkurrent till Perfect Day Media.
”Nej, det skulle jag inte påstå. Influencer marketing är väldigt brett och vi har märkt att annonsörer vill bli guidade i det landskapet. Vår roll blir att agera experter och kreatörer mot marknaden. Vi är inte ett produktions- och mediebolag i samma avseende som Perfect Day är. Deras erbjudande är mycket bredare.”
Varför slutade Karin Hartelius Höglund på Perfect Day Media?
“Karin med familj fick en möjlighet att flytta till Los Angeles via hennes mans arbete. Det var en möjlighet hon inte kunde tacka nej till. Därför slutade hon vid årsskiftet.”