Vi har tidigare skrivit om det nya nätverket United Influencers som matchar ihop sociala profiler på till exempel Instagram med varumärken som vill synas kändisarnas plattformar.
Bolaget är en sammanslagning av det Malmöbaserade Mikz, mest känt som "Zlatan-appen", och det norska bloggnätverket United Bloggers.
Nu presenteras Isabella Löwengrip, mer känd som Blondinbella som en ledande profil inom nätverket. Parterna har valt att inte kommunicera exakt hur mycket kontraktet är värt men enligt Isabella Löwengrip handlar det om "mångmiljonbelopp." Så här kommenterar hon själv samarbetet:
“Jag har lärt mig att vikten av att ha ett bra team bakom mig, vilket också har gjort att mina senaste år har varit mina bästa. Jag har rensat upp bland de företag jag startade som tonåring och istället fokuserat på ett fåtal företag. Däribland bloggen som jag nu vill ska expandera internationellt, något som går att uppnå tillsammans med United Influencers.”
Till skillnad från Splay och United Screens, som främst arbetar med Youtubers, fokuserar United Influencers på personer som blivit stora via olika sociala medier, främst bloggar och Instagram.
Linda Palmgren har nyligen tillträtt som Sverige-vd för United Influencers.
“Vi har haft en mycket givande dialog och det avtal vi äntligen har på plats är ett bevis på vår intention om långsiktighet där vi tillsammans med Isabella och våra samtliga profiler ska bygga ett unikt erbjudande på marknaden,” säger hon.
Ytterligare 25 profiler såsom Caroline Berg Eriksen, känd som Fotballfrue, Viktor Frisk och Dessie har kontrakterats de senaste två månaderna. Mikz har sedan tidigare profiler som Zlatan Ibrahimović och Mikael Persbrandt.