Det nya nätapoteket Apohem, som ägs av Axfood, Axel Johnsons investeringsbolag Novax och e-handelsentreprenörerna bakom Lenson, lanserades i mitten av juni.
Bolaget säljer just nu bara receptfria läkemedel men mot slutet av året kommer sortimentet att breddas med även receptbelagda produkter.
Apohem uttalade tidigt att de vill bli ett av Sveriges ledande nätapotek.
“Nu har vi tagit nästa steg i den riktningen”, säger vd:n Henrik Patzer i ett pressmeddelande.
Samtidigt som e-handeln för apoteksprodukter är relativt liten med cirka 6 procent av totalmarknaden etablerar sig allt fler aktörer på nätet. Apotek Hjärtat, som är den största icke-statliga aktören och ägs av ICA Gruppen, aviserade tidigare under året en "digital offensiv" som innebär att sortimentet på nätet ska fördubblas till 10.000 artiklar.
Ledande inom försäljningen av läkemedel på nätet är Apotea, med börsnoterade investmentbolaget Creades som delägare, som har drygt hälften av näthandeln för apoteksprodukter.
Pär Svärdson som är vd för Apotea har tidigare sagt att han välkomnar konkurrensen från andra nätapotek.