Det svenska säljtech-bolaget Universal Avenue har de senaste två åren kämpat med att få igång sin affärsmodell.
Företagets ursprungliga idé var att fungera som ett slags Uber för försäljare, men under 2017 har de strukturerat om för att också erbjuda en plattform som förser småföretag med digitala lösningar.
Nu visar den färska årsredovisningen att förlusten i bolaget växte till 47,9 miljoner kronor under 2017, samtidigt som omsättningen har stått stilla jämfört med föregående år.
I samband med förändringarna förra året har Universal Avenue stängt sina två filialer i England och Spanien, för att istället fortsätta verksamheten där genom externa säljbolag på plattformen. Dessutom har man dragit ned på antalet anställda i företaget.
Universal Avenue skriver i bokslutet att de har genomfört en nyemission vid årsskiftet och tagit in ytterligare finansiering i maj, något som ska säkra driften för resten av året.
Kostnaderna har enligt företaget minskat kraftigt efter omstruktureringen och ska dessutom kunna minskas ytterligare med kort varsel för att säkerställa finansiering även under 2019.