Mitt i den febriga rushen kring kryptovalutor kring årsskiftet valde några av världens största nätföretag att slänga en blöt filt över fenomenet.
Facebook stoppade all annonsering för kryptovalutor i januari.
"Vi vill att människor fortsätter att upptäcka och lära sig saker om nya produkter och tjänster genom våra annonser utan att vara rädda för att bli lurade”, skrev bolaget.
Nu lättar Facebook på förbudet, rapporterar Recode. Den som vill annonsera för produkter och tjänster kopplade till kryptovalutor behöver ansöka via ett speciellt formulär.
Bland annat tillåts annonser för:
# Produkter och tjänster kring kryptovalutor
# Utbildningar
# Branschnyheter
# Annat innehåll relaterat till produkter och tjänster kring kryptovalutor
Det innebär dock inte att det är fritt fram. Enligt Recode ska annonser för så kallade initial coin offerings – förfarandet att ta in pengar till helt nya kryptovalutor – fortsatt vara bannlysta.
Nyheten rapporterades under tisdagskvällen. Hittills har bitcoin, den största krytpovalutan, inte påverkats. Kursen låg på onsdagsmorgonen på drygt 6.000 dollar. Det kan jämföras med rekordnivåerna på uppemot 20.000 dollar kring julen 2017.