För tre år sedan startade Martin Tall sin platsannonstjänst Selfiejob - som beskrivits som ett Tinder för jobbsökande. En slags matchmaking-tjänst bland annat för restaurangbranschen.
Nu har sajten stängts ner och bolaget är till salu. På sajten uppger man att GDPR är skälet, men enligt grundaren Martin Tall var det snarare spiken i kistan.
“Det hade kostat oss 150.000 kronor initialt att anpassa oss, och sedan skulle vi ha haft underhållskostnader löpande. På marginalerna ska de pengarna också fram”, säger han.
Men redan innan GDPR såg det dystert ut. Det senaste halvåret har annonsintäkterna minskat, samtidigt som konkurrensen ökat från Googles och Facebooks jobbtjänster.
“Vi har haft bra användare, men vi har inte tjänat några pengar. Det spacet som vi tyckte var hett för tre år sedan är inte lika hett just nu”, säger Martin Tall.
Som mest har bolaget, enligt Martin Tall, haft 50.000 användare och 4 miljoner annonsvisningar per månad.
Hur ser du på möjligheterna att sälja bolaget?
"Jag har varit i kontakt med bolag som Schibsted och Bonniers. Men även de ser att det har blivit svårare att tjäna pengar på annonser, inklusive platsannonser", säger Martin Tall.
Själv förlorar han "väldigt mycket pengar" på att affären inte flög:
"Men även aktieägare har förlorat, vilket jag som ytterst ansvarig beklagar. Men det är spelets regler lite, man kan inte ligga och ösa in pengar i all evighet om man inte ser knycken komma. Vi fick inte in pengarna som vi behövde".
"Jag tar med mig de här erfarenheterna och sedan blir det nya spännande projekt till hösten", säger Martin Tall.