Sök ikon

Ökat klirr i kassan efter Tourns Youtube-satsning – "Fortsätter växa"

Artikel bild
Robin Stenman, Tourns vd.

Medvind för influencerplattformen Tourn.

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

nyheter@breakit.se

Annonsnätverket Tourn ökade intäkterna till 5,1 miljoner kronor i april. Det är en ökning med 28 procent jämfört med 4,0 miljoner kronor samma månad i fjol.

I ett pressmeddelande skriver Tourn att de fortsätter att ta marknadsandelar både i Sverige och utomlands. 

Det var i slutet av förra året som annonsnätverket lanserade  Youtube-plattformen Nagato, som riktar sig till influencers som använder Youtube. 

Tourn berättar att satsningen växt, bland annat tillsammans med partnern i Brasilien. 

"För drygt en månad sen när vi inledde samarbetet hade plattformen en räckvidd på 9 miljoner visningar på månadsbasis. Den siffran är nu uppe i 24 miljoner och fortsätter att växa i snabb takt".

Tourn satsar på att nå över 100 miljoner månatliga visningar i september i år. 

Läs mer