Sellpy vill hjälpa dig att kränga dina begagnade prylar på nätet, i utbyte mot en del av vinsten. Du packar påsen och Sellpy hämtar sedan upp dina grejer och sköter försäljningen åt dig.
Nu fyller bolaget på kassan med 20 miljoner kronor i en runda som leds av H&M gruppens investeringsverksamhet CO:LAB, skriver Di Digital.
Pengarna ska bland annat användas till att förbättra kundupplevelsen.
”Redan i dag erbjuder vi returrätt och snart kommer vi erbjuda hemleverans”, säger Sellpys vd och medgrundare Michael Arnör till Di digital.
H&M gick in i Sellpy redan i början av 2016, då i en runda på strax över 8 miljoner kronor. Några månader sedan medverkade klädjätten i en runda på 10 miljoner kronor.
Sellpy är grundat av Michael Arnör, Oskar Nielsen och Philip Gunnstam. Idén till Sellpy föddes när Michael Arnör flyttade hem till Sverige efter flera år i USA och skulle rensa ur sitt gamla pojkrum hos sina föräldrar.
Michael Arnör berättar att man mer än fördubblat sitt utbud och att över 1 miljon prylar såldes på sajten under förra året. Under förra året omsatte Sellpy 80 miljoner kronor och gjorde en förlust på 10 miljoner kronor.