I slutet februari kom beskedet som det viskats om ett bra tag. Den svenska musikjätten Spotify meddelade att de kommer att noteras på New York-börsen.
Ikväll klockan 18.00 svensk tid drog streamingjättens investerardag igång.
Bland annat avslöjades att handeln i Spotifys aktie inleds den 3 april. Läs vår rapport, klockslag för klockslag, nedan.
18:01
Gästerna får veta att programmet börjar inom kort. Alla uppmanas att inta sina platser.
På plats är stora ägare, samt potentiella investerare.
"Stämningen är god, alla är här", säger en av deltagarna till Breakit.
18:06
Paul Vogel, chef för investerarrelationer, inleder Spotifys första kapitalmarknadsdag någonsin. Han släpper det som alla undrar över först, datumet för Spotifys börsnotering.
"Vi räknar med att handeln startar den 3 april", säger Paul Vogel från scen.
18:09
Daniel Ek kliver på scen i svart kavaj och vit t-shirt. Hans budskap är att Spotify tänker rata allt som har med en traditionell börsnotering att göra.
Inga fester ska hållas, och Daniel Ek tänker inte vara på New York-börsen under Spotifys första handelsdag.
"Du kommer inte se oss ringa i några klockor. Jag har stor respekt för New York-börsen, men jag kommer inte att vara på börsgolvet eller göra intervjuer", säger han.
Han fortsätter med att berätta om varför Spotify live-strömmar sin första kapitalmarknadsdag.
"Vi vill göra detta på ett så transparent sätt som möjligt. Vi vill ge alla lika tillgång till information".
18:12
Daniel Ek berättar om hur han som 14-åring började bygga webbsidor, och började tjäna pengar. Men att han sökte något mer.
"När jag gick in i 20-årsåldern kände jag att jag ville göra något stort, något meningsfullt, som hade med musik och teknik att göra".
18:17
Daniel Ek målar upp bilden att Spotify har massor med tillväxt framför sig. Han radar upp ett par riktigt stora länder där bolaget har planer på att gå in.
"Vi jobbar på att gå in i stora länder som Indien, Ryssland för att inte prata om Afrika", säger han.
Vidare pekar Daniel Ek på att tillväxtpotentialen är stor i takt med att allt fler människor världen över får tillgång till smartphones med betallösningar.
18:22
Det mest intressanta är kanske hur Daniel Ek börjar prata om Spotify som ett plattformsbolag, snarare än ett streamingbolag. En plattform vars uppgift är att koppla ihop artister med Spotifys stora publik.
"Vi ser inte på Spotify som bara ett streamingbolag längre. Vi bygger ett vibrerande ekosystem av mikro- och makromarknader världen över som skapar möjligheter för allt från superstjärnor till artister som fortfarande har musiken som en dröm", säger Daniel Ek och fortsätter:
"Det stätter oss på en tillväxtbana av enorma mått"
18:27
Gustav Söderström, en riktig Spotifyveteran som i dag är chef för utveckling på Spotify, tar vid.
"Jag började på Spotify när vi var 30 anställda, och mycket har förändrats sedan dess. Men vår identitet som ett företag besatt av användarupplevelsen är densamma i dag", säger han.
Han berättar om Spotifys historia, och hur den stora tillväxten kom när bolaget satsade på mobilen.
Gustav Söderström kommer in på ett av Spotifys framtidsområden.
"30 procent av all musiklyssning i USA sker i bilen. Vi investerar nu tungt i bilen som användar-case".
18:40
Ett av Spotifys ess i rockärmen är dess makt över vad användarna lyssnar på. Gustav Söderström berättar att över 30 procent av allt lyssnade på Spotify kommer från spellistor som Spotify kontrollerar. Det handlar både om AI-genererade spellistor och kurerade sådana.
Det är inte orimligt att tro att Spotify framöver planerar att förvandla makten över lyssningarna till pengar.
18:49
Seth Farbman, marknadschef, kliver upp på scen. Han talar om att Spotifys varumärke är en av bolagets allra starkaste tillgångar.
"Vårt varumärke är älskat av den publik som alla marknadsförare försöker nå. Vår publik är ung".
Han fortsätter med att berätta om pr-succén då Spotify erbjöd Barack Obama jobb som "president of playlists" på bolaget efter presidentskapets slut.
Seth Farbman menar att den typen av smart kommunikation är karaktäristisk för Spotify.
"Det skulle kostat omkring 9 miljoner dollar om vi skulle köpt samma uppmärksamhet", säger Seth Farbman och fortsätter:
"Det är ingen hemlighet att vissa av våra konkurrenter har stora marknadsföringsbudgetar. Vi tänker inte spendera mer än de, istället lutar vi oss mot autenticitet, data och kultur för att driva den typen av popularitet som inte går att köpa sig till".
19:03
Paus. Publiken serveras bland annat Velvet Undergrounds knarkskildring "I'm waiting for my man".
19:27
Daniel Ek har slängt kavajen. Han kommer in i vit t-shirt, svarta jeans och bländvita sneakers. Han går direkt in på Spotifys vision.
"Vårt uppdrag är att göra det möjligt för 1 miljon artister att leva på sitt arbete", säger Daniel Ek.
19:35
Daniel Ek berättar, precis som Gustav Söderström, att över 30 procent av konsumtionen på Spotify är musik som Spotify serverar lyssnarna från deras spellistor.
"Det sätter Spotify i kontroll över efterfrågan. Den här möjligheten är en som vi bara precis har börjat att utforska, men det är något som exalterar oss mycket.
Här har ni en ledtråd till hur Spotify planerar att skapa helt nya intäkter, eller möjligen sänka sina kostnader för rättigheter, framöver.
19:45
Charlie Hellman, chef för Spotifys creator marketplace, kliver på scen. Han berättar att bolaget testar nya format för att öka möjligheterna för innehållsskapare att nå ut.
"Möjligheterna är enorma, för artister, fans och för Spotify. När vi bygger vår marknadsplats guidas vi på varje steg av kreatörerna själva", säger han.
19:50
Lady Gagas tidigare manager Troy Carter, fortsätter att missionera om Spotifys tyngd för artister. Han är i dag global chef för "creator services" på Spotify.
"Vi brejkar nya artister med internets hastighet", säger Troy Carter.
Han berättar om Brooklyn-baserade Gashi, en osignad artist, som fick sitt genombrott via spellistan Discover Weekly.
"Under tre månader upptäckte 6,6 miljoner människor hans musik på Spotify. 75 procent av dessa upptäckter kom från våra programmerade källor", säger Troy Carter.
20:00
Alex Nordström, chef för premiumaffären på Spotify (som ger 90 procent av alla intäkter) drar siffror i snabb takt.
Egentligen kokar det ned till en sak: Att Spotify ska, och bör, fortsätta att investera i tillväxt.
20:14
Kvällens första kvinna kliver upp på scen. Danielle Lee, chef för partner-lösningar, driver på om fördelen med att alla Spotifys användare är inloggade.
Det ger bolaget en stor insyn i deras vanor och känslolägen. Något som kan förvandlas till pengar.
"Musik är som en spegel, det ger en rikt dataset eftersom det är så personligt. Varför är detta viktigt? Eftersom kontext betyder allt för annonsörer", säger Danielle Lee.
Reklam är en liten intäktskälla för Spotify i dagsläget, trots dess nära 100 miljoner användare.
Om Spotify kan kapitalisera på den publiken bättre kan det innebära tillväxt. För att öka intäkterna har man bland annat utvecklat en självbetjäningsplattform för reklam på Spotify.
20:20
Sist ut ikväll är Spotifys finanschef, den tidigare Netflix-veteranen Barry McCarthy.
Enligt Breakits källor är han arkitekten bakom Spotifys börsnotering i New York.Barry McCarthy inleder med kvällens första skämt.
"Sedan jag slutade på Netflix har aktiens värde tiofaldigats. Så ni måste fråga er själva: Ska jag investera nu eller ska jag vänta till den här snubben drar sig tillbaka", säger han och tillägger:
"Det är den frågan jag ska försöka svara på i dag".
Det hårda beskedet, egentligen det enda riktigt konkreta som sagts under denna investerarträff, är att Spotify inte kommer att satsa på att snabbt ställa om till lönsamhet bara för att bolaget ska leva under kvartalskapitalismen på börsen.
Bolaget ska satsa allt på att skala upp, för behålla förstaplatsen inom musikstreaming.
"Du kan förvänta dig att vi fortsätter att investera i tillväxt, på bekostnad av rörelsevinst, eftersom vi tror att tillväxt ökar vårt företagsvärde", säger Barry McCarthy.
20:40.
Live-sändningen bryts. Men festen på plats fortsätter för investerarna och storägarna i Spotify. En av dem är Creandums Fredrik Cassel.