Bland investerarna finns bland annat B Capital, som har grundats av Facebookgrundaren Eduardo Saverin. Några andra som satsar i bolaget är Softbank Ventures Korea, och svenska Northzone och industrifonden.
Hittills har Fishbrain tagit in sammanlagt 230 miljoner kronor. Det nya kapitalet kommer att användas för satsningar på försäljning och marknadsföring, att utveckla plattformen och att dubbla personalstyrkan från 30 till 60 personer.
Fishbrain är en social plattform för fiskare där användarna kan registrera sina fångster och dela exempelvis bilder och fångstplatser med andra användare.
Enligt Johan Attby som är vd på Fishbrain är deras största marknad i USA, där intresset för sportfiske är stort. Men tjänsten är också populär i Sverige, Storbritannien, Brasilien, Australien och Kanada.
“Det är viktigt att poängtera att Fishbrain fokuserar både på hållbarhet och på att våra användare följer lagen. Vi förespråkar en fångst- och utsläppspolicy och uppmuntrar våra användare att följa alla lokala fiskebestämmelser,” skriver Johan Attby i en kommentar till sajten Venturebeat.
För bara en dryg vecka sedan gick Fishbrain ut och berättade att de vässar sitt team. Bland annat med Rickard Svedenmark, som har en bakgrund inom Spotify, som blir ny teknikchef och Azhar Damad, med bakgrund som finanschef på Universal Avenue, ska nu axla samma position på fiskeappen.
Tidigare har bland andra telekombolaget Telenor och Almi Invest investerat i bolaget.