Vår granskning visar att Facebooks algoritmförändringar har drabbat samtliga av de undersökta medierna.
Denna lista sammanställer hur de undersökta mediernas totala mängd interaktioner har förändrats på kort och lång sikt, enligt Facebooks eget analysverktyg Crowdtangle.
Till interaktioner räknas kommentarer, reaktioner och delningar och resultatet redovisas i procentuell förändring.
“1 år”: Visar minskningen i interaktioner mellan 1 januari – 25 februari under 2018 jämfört med samma period 2017.
“30 dagar”: Visar skillnaden i antal interaktioner mellan perioden 27 januari – 25 februari 2018 och 28 december 2017 – 26 januari 2018.
Aftonbladet
1 år: -22,7%%
30 dagar: +31,3%
Dagens Industri
1 år: -0,72%
30 dagar: -20,1%
Dagens Nyheter
1 år: -70,5%
30 dagar: -19,4%
Expressen
1 år: -36,2%
30 dagar: -2,6%
Fotbollskanalen
1 år: -43,5%
30 dagar: -11,4%
Göteborgs-Posten
1 år: -38,1%
30 dagar: -6,1%
Helsingborgs Dagblad
1 år: -32,2%
30 dagar: -1,5%
KIT
1 år: -59,7%
30 dagar: -46%
Metro Sverige
1 år: +7,6%
30 dagar: -3%
Newsner
1 år: -24,9%
30 dagar: -2.7%
Nyheter24
1 år: -28%
30 dagar: -42,6%
Omni
1 år: -62,5%
30 dagar: -13,7%
Omtalat
1 år: -88,7%
30 dagar: +12,9%
Sportbibeln
1 år: -35,4%
30 dagar: +21,7%
Svenska Dagbladet
1 år: -55,2%
30 dagar: -10,4%
SVT
1 år: -18,6%
30 dagar: -31,3%
SVT Sport
1 år: -30,2%
30 dagar: +82,3%
Sydsvenskan
1 år: -50%
30 dagar: -9,2%
TV4
1 år: -46,2%
30 dagar: -5,8%
Veckans Affärer
1 år: -60,1%
30 dagar: -16,6%
Hur ser Breakits siffror ut?
Breakit
1 år: -53,7%
30 dagar: -38,6%