Sök ikon

Modesajten Bubbleroom tar sin nya vd från klädjätten H&M

Artikel bild
Bild från en av Bubblerooms fysiska pop up-butiker i Göteborg. Foto: Pop up force.

Ville Kangasmuukko blir ny vd för klädsajten Bubbleroom. Han har tidigare varit ansvarig för H&M onlines expansion till Storbritannien och USA.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

sara@breakit.se

Reporter

I sin nya roll kommer Ville Kangasmuukko att ha ett övergripande ansvar för att stärka tillväxten ytterligare och fortsätta den sömlösa handel-satsning som inleddes förra våren med Bubblerooms fysiska butiker.


“Det är väldigt glädjande att vi har lyckats rekrytera Ville och vi har stor tilltro att han kan hjälpa oss att fortsätta utveckla Bubbleroom till ett av Sveriges mest innovativa, relevanta och uppskattade modeföretag”, säger Freddy Sobin, VD och koncernchef på Consortio Fashion Group AB (CFG) där Bubbleroom ingår.

Ville Kangasmuukko har även varit ansvarig för expansion och affärsutveckling online för bland annat Cheap Monday, Monki, COS, Weekday och & Other Stories. Så här kommenterar han själv sitt nya jobb i ett pressmeddelande:


”Det känns väldigt inspirerande och hedrande att ta över ansvaret för Bubbleroom. Jag har länge följt Bubblerooms resa, då de alltid varit kända för sin kreativitet och för att ligga i framkant med att höja kundupplevelsen online.”

Bubbleroom grundades 2005 som en nätbutik för mode och förvärvades 2008 av CFG. De senaste åren har bolaget expanderat med fyra fysiska butiker på den svenska marknaden.

Läs mer