Sök ikon

H&M startar nya marknadsplatsen Afound

Artikel bild

Här är H&M:s nya hemliga satsning.

Jon Mauno Pettersson

Jon Mauno Pettersson

jon@breakit.se

Chefredaktör

Breakit kunde för några veckor sedan avslöja att H&M i det tysta dragit igång ett nytt digitalt jätteprojekt under kodnamnet “P12”. Vi kunde bland annat berätta att klädjätten planerar att sälja andra varumärkens kläder på nätet till rabatterat pris, och att H&M redan skrivit avtal med ett 60-tal varumärken. 

På onsdagsmorgonen släppte H&M sin färska kvartalsrapport. I den bekräftas det att klädjätten startar en ny marknadsplats som ska heta Afound. Det beskrivs som ett ”style and deal hunting paradise” (vilket vi också avslöjade om vi nu ska fortsätta att skryta) med rabatterade varor inom mode och livsstil. 

Satsningen kommer i form av både en butik på Drottninggatan i centrala Stockholm och en digital marknadsplats. Satsningen lanseras under 2018.

"Afound kommer att bli en marknadsplats för attraktiva erbjudanden med ett noga utvalt, brett och varierat sortiment med rabatterade varor från välkända och omtyckta mode- och livsstilsvarumärken för dam och herr, såväl externa varumärken som koncernens egna", skriver bolaget. 

Satsningen låter vid en första anblick som en mix av rabattsajten Campadre och jättar som Zalando och Asos.

Läs mer om vårt avslöjande här.

Läs mer