Sök ikon

Här är H&M:s senaste drag i kampen om kunderna på nätet

Artikel bild

H&M ska locka de digitala kunderna med fri frakt.

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

nyheter@breakit.se

Samtidigt som Postnord försöker få bukt med den stora inströmningen av paket från Kina försöker de europeiska klädjättarna få sina svenska kunder att köpa mer varor på internet.

I dag införde H&M, som bland annat har haft problem med att få fart på sin e-handel, fri frakt och fria returer i samband med återlanseringen av sin kundklubb.

"Från och med vecka fem återlanserar vi nya H&M Club på den svenska marknaden. Att shoppa med fri frakt och fri retur är en del av nya H&M Club, som vi ser mycket fram emot att kunna erbjuda", skriver H&M:s presskontakt Amanda Larsson i en kommentar.

H&M är dock långt ifrån ensamma om att erbjuda fri frakt på produkter. Den brittiska konkurrenten Asos lanserade exempelvis nyligen sin premiumtjänst i Sverige där kunder kan få snabba leveranser redan nästa dag. Asos erbjuder sina kunder fria leveranser utan begränsningar på vare sig värde eller antal beställningar för en årsavgift på 225 kronor.

På onsdag släpper H&M sin färska kvartalsrapport. 

Läs mer