Spotify-backade Soundtrack Your Brand har skapat en streamingtjänst som låter aktörer som butiker och restauranger spela musik för sina kunder.
Nu är bolaget ute i rekryteringssvängen och plockar in Andreas Pihlström i den nya rollen som kreativ chef. Han kommer närmast från en liknande position på Pinterest.
Andreas Pihlström ska bland annat hjälpa Soundtrack Your Brand med produktdesign samt förfina användarupplevelser.
"Inte nog med att jag återvänder till Sverige och några av mina äldsta vänner. Jag återgår även till att att jobba med musik, en konstform som jag håller så kär", säger Andreas Pihlström.
Han var även med i starten och byggde upp Beats Music tillsammans med Ola Sars, vd och grundare på Soundtrack Your Brand, och Joel Brosjö som är cxo och grundare i Soundtrack Your Brand.
"Vi inleder nu en produktresa och Andreas kommer att hjälpa till i den här satsningen", säger Ola Sars.
För drygt ett år sedan plockade bolaget in närmare 200 miljoner kronor i riskkapital från bland annat Industrifonden och det brittiska riskkapitalbolaget Balderton Capital.
Vi har tidigare rapporterat att bolaget ökade omsättningen till 31 miljoner kronor under 2016. I samma veva redovisades en förlust på 80 miljoner kronor.