Sök ikon

Boomerang i konkurs – fick inte fart på näthandeln

Artikel bild

Bolaget bakom klädmärket Boomerang inledde sin konkurs i förra veckan.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

jon.wahlqvist@breakit.se

Webbredaktör

Det svenska klädmärket Boomerang, som grundades redan 1976, är ett välkänt varumärke i Sverige. Men rent ekonomiskt har klädbolaget haft det tufft – sedan 2012 har bolaget redovisat förlustsiffror. 2016 backade bolaget med 31 miljoner kronor.

Nu rapporerterar sajten e-handel.se att bolaget bakom Boomerang har gått i konkurs – och orsaken är en fallerande e-handel. Enligt sajten inleddes konkursen i förra veckan och omfattar både moderbolaget Boomerang AB och två dotterbolag. 

Förutom e-handeln har Boomerang även haft ett 20-tal butiker och sålts via återförsäljare. Nu rear man ut sortimentet för halva priset. 

Läs mer