Den svenska spelsuccén Mag Interactive vill notera sig på börsen, för att få in mer expansionskapital och ge grundarna en möjlighet att sälja av lite aktier.
Men börsplanerna får också en annan, i min mening ännu trevligare, effekt: Företaget måste bli mer öppna med sina siffror.
Efter att ha ägnat en dryg halvtimma åt att ögna igenom Ruzzle-skaparens säljpresentation, som de tagit fram inför börsnoteringen, så hittade jag följande lilla guldkorn:
Köpet av FEO Media, företaget bakom Quizkampen, betalades alltså kontant – närmare bestämt med 122 miljoner kronor avrundat uppåt. Parterna har tidigare inte velat avslöja köpeskillingen.
Vill ni veta mer? Jag fortsätter att läsa säljpresentationen (eller prospektet som det heter på finanssvenska) så det kanske kommer fler små nyheter.
Om ni inte kan hålla er tills dess: Spana in min kollega Jonas de Langes långa och inspirerande intervju med Mag Interactives vd och medgrundare Daniel Hasselberg.
Storyn om gänget bakom Quizkampen, som min lika eminenta kollega Jon Mauno Pettersson har skrivit, hittar du här.