Sök ikon

Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius drar igång e-handel – med hemliga e-handelsrävar

Artikel bild

Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius vill utmana skönhetsjättarna på nätet.

Stefan Lundell

Stefan Lundell

stefan@breakit.se

Medgrundare och reporter

Entreprenörsduon Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius fortsätter att bygga ut sin digitala bolagsportfölj. Nu ligger man i startgroparna för en ny e-handel inom skönhet, kan Breakit berätta.

”Vi vill ta kundupplevelsen till en ny nivå inom skönhet online, idag är det exempelvis väldigt mycket fokus på pris som enda medel”, säger Isabella Löwengrip.

De två entreprenörerna är än så länge rätt hemlighetsfulla kring konkreta detaljer om satsningen. Enligt ett pressmeddelande är det nya bolaget grundat av “en grupp hemliga e-handelsexperter som byggt framgångsrika e-handlare tidigare”. Men vilka dessa “e-handelsexperter” är uppges inte.

“Det är en stor satsning från vår sida där vi kommer att vara en av delägarna och jobba strategiskt. Det operativa arbetet kommer göras av den här gruppen av erfarna e-handlare”, säger Pingis Hadenius när Breakit når henne på telefon.

Isabella Löwengrip har redan idag ett kommersiellt samarbete med e-handelsbolaget NA-KD som drivs av Jarno Vanhatapio och i ett blogginlägg berättade Isabella Löwengrip nyligen om att hon varit på studiebesök hos NA-KD.

Hennes kollega Pingis Hadenius vill vare sig bekräfta eller dementera huruvida Jarno Vanhatapio är en av “e-handelsexperterna” bakom det nya projektet.

“Jag kan inte svara på vilka de andra som är med. Det får vi återkomma till”, säger hon.

Arbetet med att rekrytera teamet bakom det nya e-handelsbolaget pågår nu för fullt. Totalt handlar det om uppemot ett tiotal personer och bland annat söker man en operativ chef till kontoret som ligger i Stockholm. Namnet på e-handelskonceptet är ännu inte offentliggjort och lanseringen sker först i slutet av året.

Redan idag driver Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius det egna skönhetsmärket Löwengrip Care & Color. Förra året sålde man för 35 miljoner kronor och målet i år är att öka omsättningen till 60 miljoner kronor.

“Vi kommer självklart att sälja andra varumärken också i vår e-handel”, säger Pingis Hadenius.

Läs mer: Blondinbella är död – här är Isabella Löwengrips plan för världsherravälde

Läs mer