Zalster har skapat en tjänst som ska optimera annonsering på Facebook och Instagram åt företag. Bakom tjänsten ligger en AI-lösning, som bolaget själv har utvecklat.
Bolaget har sedan tidigare tagit in en mindre summa kapital från Lets deal-grundaren Alexander Hars.
Teamet bakom Zalster har också ett förflutet på Lets deal och jobbat med annonsering på rabattbolaget.
“Vi har själva varit Facebook-annonsörer sedan 2008 och vet exakt vad som krävs för att få riktigt bra utväxling på sina kampanjer. När det kommer till annonsering, har vi länge trott att algoritmer kan ta bättre beslut än människor, något som vi nu har fått bekräftat tack vare vår teknologi”, säger Albin Stööp, medgrundare och vd på Zalster.
Nu tar bolaget in nya 3 miljoner kronor.
Då investerar Alexander Hars och hans parhäst Lars Karlsson igen. Den här gången har man också fått med sig några fler av Göteborgs tyngsta affärsänglar, som Collector-grundaren Lena Apler och Fabian Hielte.
Fabian Hielte är arvtagare till investmentbolaget Ernström & co. Bolaget har bland annat investerat i fintechstartupen Wint och Ernströms dotterbolag Skagerak ventures förvaltar nu acceleratorn Springfields portfölj, efter nedläggningen.
Med på ett hörn har man även fått Klarna-veteranen Mikael Wintzell och e-handelsprofilen Sïmon Sanebacks riskkapitalbolag Wellstreet.
Zalster grundades 2015 och har ännu inte redovisat några omsättningssiffror.