Sök

"Dockhuset för vuxna" tar in riskkapital för att expandera

Neybers

KOLLAGET FÖRESTÄLLER TVÅ EXEMPEL PÅ HUR DU KAN DESIGNA DITT RUM SAMT GRUNDAREN OCH VD:N, MIKAEL CRUSEMAN. FOTO: MARIA CRUSEMAN

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

Tre olika investerare går in med tillsammans 3 miljoner kronor i den snabbväxande inredningsappen.

Tänk dig som ett socialt spel där du inreder olika rum med möbler som existerar i verkligheten. Med Neybers kan du testa hur ett vardagsrum skulle se ut med en röd tapet eller om Carl Malmsten-soffan verkligen passar ihop med bordet från Ikea.

Nu tar företaget in runt 3 miljoner kronor i riskkapital från investeringsfirman Scandinavian Tech Holding (som tidigare investerat i mobilutvecklingsbolaget Apegroup), Stockholms affärsänglar samt privatinvesteraren Bertil Haglund.

“I nuläget finns appen för Ipad. Nästa steg är att släppa en ny version för Iphone och Android”, säger Mikael Cruseman, grundare och vd för Neybers.

Under det år som Neybers har funnits så har appen laddats ned över 260.000 gånger på Ipad. Runt 400 kända möbelmärken och designers finns representerade i spelet. Det är helt gratis för användaren medan företagen kan välja att betala för länkning till sina nätbutiker eller att få exponering via kampanjer och sponsorskap.

“Vi kommer att introducera nya funktioner som både gynnar användarupplevelsen och de företag vi jobbar med. Det finns många intäktsmodeller som vi tittar på”.

Tanken är också fler uppdrag ska släppas och möjligheterna att uttrycka sig genom till exempel sin profil, ska utökas. Användarna ska också kunna ta rollen som inredningsdesigner och utföra uppdrag som sedan går att rösta på.

“Vi vill göra det roligare för användarna och att de ska känna sig sedda. Just nu fokuserar vi även på USA som marknad och jobbar mycket med att få in amerikanska partners”, säger Mikael Cruseman.

Läs mer