Som Breakit kunde berätta på söndagen har bloggstjärnan Kenza Zouiten och hennes modestartup Ivyrevel inlett ett samarbete med den amerikanska sökjätten Google.
Nu har Ivyrevel gått ut med vad samarbetet gäller på sin Youtubekanal: en app där du kan designa din egen klänning.
”Mitt namn är Kenza, och den här klänningen designades av min telefon”, säger Kenza Zouiten i filmen.
Rent praktiskt fungerar det så att du går in i appen och väljer för vilket tillfälle du ska använda klänningen. Därefter "lär" den sig av dina rörelser och din livsstil under en vecka. Till exempel hämtar den information om var du äter middag ute eller umgås med dina vänner, om det är mer avslappnade eller formella sammankomster och hur vädret är där du befinner dig.
Med hjälp av en algoritm skapas sedan en skräddarsydd klänning som, enligt Ivyrevel, är unik för dig.
"Vi är på väg att förändra modebranschen genom att föra in kundernas personlighet i designprocessen med hjälp av datateknik. För att få ett unikt klädesplagg idag måste du antingen köpa ett skräddarsytt designerplagg eller designa det själv, men det är normalt inte något man har råd med och de flesta saknar designkunskaperna", säger Aleksandar Subosic, medgrundare till Ivyrevel, i ett pressmeddelande.
Appen, som är byggd för Android, betatestas nu och kommer att lanseras för allmänheten i höst.
Ivyrevel är grundat av Kenza Zouiten, Aleksandar Subosic, Dejan Subosic och Gustav Springfeld. Förra året investerade klädjätten H&M 20 miljoner kronor i modestartupen, samtidigt som man gick ut med att man skulle starta ett “fashion tech lab” med bland annat maskininlärning, interaktiva tyger och “wearable tech” som delar av konceptet.
Hur det går för den hajpade startupen rent ekonomiskt kan du läsa mer om här.