I en intervju med CNBC-programmet Worldwide Exchange uppgav Richard Kramer att han ser på Spotify som ett jättebra komplement till Facebook.
”Activision kan vara en annan eftersom spel och musik tillsammans med video är de stora tidsfördrivande områdena”, sade han.
Facebook släppte under onsdagen en stark delårsrapport för det fjärde kvartalet som slog analytikernas förväntningar. Men detta till trots låg all fokus på vad bolaget ämnade att göra med sin jättelika kassa på 30 miljarder dollar. Främst haglade frågorna kring Facebooks framtida satsningar inom videos där det finns stora annonspengar att hämta.
”Telefonkonferensen var en oändlig serie av upprepade frågor om video, som fortfarande utgör en väldigt tidig fas för Facebook”, sade Richard Kramer.
Facebook satsar hårt på videos tillade ändå analytikern, syftande på att bolaget har spenderat sju miljarder dollar på nya datacenter och att få videoverksamheten att lyfta.
Han sade däremot att konkurrensen är brutal då den inkluderar inte bara traditionella tv-aktörer utan också nättjänster som Netflix, Amazon och potentiellt Apple.