Benify har gjort internationell succé med sin tjänst, som låter större företag samla alla personalförmåner i en molntjänst.
Syftet med förmånsportalen är att förenkla hanteringen av till exempel tjänstepension och friskvård - så att ledningen på ett företag ska slippa redovisa kvitton för inköp av gymkort och annat som företagare tycker är jobbigt.
Och Benify fortsätter att växa snabbt.
“Bokslutet är inte helt klart än så jag kan inte ge helt exakta siffror. Men vi växer med ungefär 25 procent. Vi går plus minus noll just nu men på helåret 2016 blir det lite minus”, säger Benifys vd och medgrundare Markus Kullendorff till Breakit.
Ökningen på 25 procent innebär att Benify har ökat försäljningen till en bit över 250 miljoner under 2016. Under 2015 omsatte bolaget 212 miljoner kronor och gjorde en förlust på 1 miljon kronor.
Bland kunderna finns exempelvis storbolag som Ericsson, Scania, Electrolux och Saab. Företagen betalar en årssavgift per anställd - en klassisk så kallad software as a service-modell.
“De flesta av de riktigt stora företagen i Sverige finns redan på vår kundlista. Nu har vi också börjat växa mycket bland små och medelstora företag, vilket är väldigt kul”, säger Markus Kullendorff.
Benify finns idag i 10 länder, bland annat Storbritannien, Tyskland och Frankrike. Planen för 2017 är inte att lansera i en rad nya länder, utan att växa på befintliga marknader.
Däremot ska bolaget lansera en ny produkt, berättar Markus Kullendorff. Det handlar om en än så länge icke namngiven sparapp - som blir en konkurrent till robotrådgivarna Wealthfront och Betterment.
“Vi har ju en pensionstjänst som heter Lifeplan, som har blivit väldigt populär eftersom den är så användarvänlig och helt utan provisioner. Nu lanserar vi en liknande tjänst fast för vanligt fondsparande. Det blir vår första konsumentjänst”, säger Benify-chefen.
Markus Kullendorff beskriver fondroboten som en storsatsning som Benify har byggt på i över ett års tid.
Ansvarig för projektet är Michael Lindskog, som tidigare var Norden-chef för e-handelsjätten Zalando.
“Utan att avslöja för mycket kan jag säga att vi lanserar någon gång under första kvartalet, tillsammans med en större svensk bank”, säger Markus Kullendorff.
Benify ägs till 75 procent av det London-baserade riskkapitalbolaget Vitruvian Partners. Resterande 25 procent ägs av de tre grundarna Andreas Nyberg, Åke Lundén och Markus Kullendorff samt personer i ledningsgruppen.