Entreprenören Isabella Löwengrip har byggt upp sin digitala företagsgrupp kring bloggen Blondinbella. Idag är bloggen en av Sveriges största – men nu går varumärket i graven.
På juldagen berättade Isabella Löwengrip själv om beslutet i ett blogginlägg:
"Efter elva år kändes det rätt. Det är dags att gå vidare. Blondinbella är ett såklart ett starkt varumärke men jag har väntat in tills jag själv tycker att mitt eget namn står lika stadigt och nu är det en bra tid för övergång", skriver Isabella Löwengrip.
Dessutom flaggar hon för en lansering av bloggen i fler länder:
"Eftersom bloggen också kommer att översättas till fler språk kändes det naturligt att skippa ordet Blondinbella överhuvudtaget och direkt ha mitt namn".
Uppdatering: I en tidigare version av den här artikeln stod det att Isabella Löwengrips blogg har 1 miljon unika besökare i veckan. Korrekt är att hon når ut till 1,5 miljoner människor – om man slår ihop samtliga sociala medier.