Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Här är podd-drottningarnas nya drag – köper skönhetssalonger

Artikel bild
Hannah Widell och Amanda Schulman. Foto: Anders Wiklund / SCANPIX.

Entreprenörerna Hannah Widell och Amanda Schulman vill bygga ett "livsstilsuniversum".

Erik Wisterberg

Erik Wisterberg

Reporter

Storbloggaren Isabella "Blondinbella" Löwengrip har framgångsrikt använt sin blogg som navet i skönhetssatsningen Löwengrip Care & Color. Nästa år väntas bolaget omsätta 50 miljoner kronor

Nu tycks medieentreprenörerna och poddprofilerna Hannah Widell och Amanda Schulman styra in på ett liknande spår. Doun lanserade i våras det egna klädmärket Daisy Grace.

Nu köper systrarna via sitt podd-bolag Perfect Day Media majoriteten av bolaget Corinne and Friends.

”I och med etableringen av vårt klädmärke Daisy Grace har vi insett att våra följare inte kan få nog av upplevelser inom mode- och skönhetssegmentet. Nu kan vi ge dem ytterligare en dimension av detta. Det finns stora planer på att utveckla affären”, säger Amanda Schulman, kreativ chef på Perfect Day Media i ett pressmeddelande. 

Corinne and Friends omsatte 25 miljoner konor i fjol, och gjorde en förlust på 1,5 miljoner kronor. 

Bolaget beskrivs som ett ”helhetskoncept inom skönhet och livsstil”. Bakom den fluffiga beskrivningen finns bland annat två skönhetssalonger i centrala Stockholm. Där ska nu klädmärket Daisy Graces produkter säljas. Ett namnbyte är planerat. 

I samband med uppköpet står det även klart att grundaren Corinne Henriksson lämnat bolaget.

"Jag är otroligt stolt över min resa där jag med små medel, tydlig vison och järnvilja har byggt upp ett av dom starkaste varumärkena i min bransch. Beslutet till separation har varit lång och svår, men mitt varumärke tar mig till nya utmaningar som känns helt rätt", skriver hon i ett mejl till Breakit.
 

Läs mer