Det var under tisdagen som Babba Canales skrev på sin Facebooksida att hon tagit beslutet att sluta på Uber.
Babba Canales var den första marknadsansvariga i Sverige när Uber lanserades i landet. Sedan 2015 har hon jobbat med marknadsföring på Ubers kontor i New York.
Nu berättar Babba Canales vad det var som lockade henne till startupen Away. Bolaget som säljer en linje resväskor fyllda med viss teknologi direkt till konsumenterna utan mellanhänder.
Varför lämnar du Uber?
"Away är ett snabbt växande bolag. De befinner sig i en spännande fas med stort momentum och det känns otroligt roligt att få vara med och bygga bolagets varumärke i detta tidiga stadie", skriver Babba Canales i ett mejl till Breakit.
Konkret, vad är ditt uppdrag där?
"Jag är director of brand marketing, vilket mer konkret innebär att jag ansvarar för marknadsteamet som jobbar med marknadsföring genom partnerships, sociala medier, reklam, press samt våra två butiker i London och New York."
Hur ser du på potentialen för bolaget?
"Jag har otroligt höga förväntningar på bolaget. De har på mindre än ett år hunnit bli något utav en kultprodukt här i New York som är extremt populär. Vidare har jag otroligt mycket förtroende för deras grundare, Jen Rubio och Steph Korey, som är extremt kunniga inom direct-to-consumer området."
Uber är ett av techvärldens hetaste bolag, varför slutar du?
"När jag joinade Uber var dem i och för sig inte så heta som de är i dag, vilket på sätt och vis talar för mina karriärsval. Jag lockades inte av Uber på grund av deras storlek, utan på grund av den impact jag såg att jag skulle kunna ha i bolaget. Jag älskar att få vara med och bygga upp något och vara en del av en framgångshistoria. Uber har varit världens bästa möjlighet för mig och jag har lärt mig otroligt mycket under de senaste fyra åren, men känner mig nu manad att gå tillbaka till startup-världen och bygga upp ett varumärke som jag brinner för."
Du är fortfarande mycket ung, vad har du får livsmål på längre sikt?
"Mitt mål att att en dag starta mitt egna bolag, vilket är ytterligare en anledning till varför möjligheten med Away känns så spännande. Jag rapporterar direkt till vd:n och får en fantastisk överblick av hela affärsmodellen, vilket är mycket lärorikt och inspirerande."