I det tysta har den tidigare journalisten Henrik Eklund byggt upp "nyhetsfabriken" Newstag tillsammans med Camilla Dahlin Andersson.
På sajten finns nyhetsklipp från mängder av medier runt om i världen. Tanken är att användarna ska skräddarsy kanaler efter sina egna intressen med hjälp av taggar.
"Om du väljer taggen 'tech' och 'ekonomi' kommer du få alla nyhetsklipp som berör ämnena i din kanal. Du kan också välja om du bara vill ha rapportering från en viss kanal eller om du vill ha rapportering från särskilda områden, till exempel ekonominyheter från Afrika", säger Henrik Eklund.
De nyhetsredaktioner som är anslutna till tjänsten är de allra största i världen, alltifrån CNN och Russia Today till AP och kinesiska nyhetskanalen CCTV. Affärsmodellen går ut på att varumärken köper taggar och sen syns i anslutning till innehåll som de tycker är relevant.
"Vi har inga journalister anställda och det enda vi gör är att omvandla mediernas metadata till taggar", säger Henrik Eklund.
Trots att Newstag fortfarande körs i betaversion och inte har lanserats än har de 300.000 tv-kanaler i mer än 200 länder, enligt Henrik Eklund.
"Just nu testar vi att skapa en nyhetsagenda till våra användare. Genom att använda den data som genereras av våra användare och algoritmer kan vi skapa en nyhetskanal som baseras på vad världen tittar på just nu", säger Henrik Eklund.
Förutom nyhetskanaler har Newstag också skrivit avtal med olika hjälporganisationer som FN och Röda Korset.
"Cirka fem procent av vår omsättning går till att hjälpa dem med deras syften, men det är användarna själva som bestämmer till vem och hur mycket", säger Henrik Eklund.
Under tiden medgrundarna har byggt upp sin nyhetsfabrik har totalt 30 miljoner kronor investerats i bolaget. Pengarna har delvis kommit från medgrundarna själva, men en del är också externt kapital.
På ägarlistan finns Stadiums vd Karl Eklöf, som också är sonen till en av medgrundarna av sportkedjan, samt andra affärsänglar som Henrik Eklund inte vill avslöja.
I fjol låg omsättningen på 4 miljoner och Newstag redovisade en förlust på 13 miljoner kronor.
"Att vi går med förlust har med att göra att vi håller på att bygga upp tjänsten. Vi är fortfarande ett riskkapitalfinansierat bolag och kommer behöva ta in mer kapital", säger Henrik Eklund och fortsätter:
"Vi räknar att nå breakeven om kanske ett år. Det är inte så dyrt att driva sajten när tekniken är väl på plats eftersom användarna gör allt jobb och kurerar kanalerna."
Konkurrenterna som Henrik Eklund nämner är News Republic, News credd och Buzzfeed, men han känner sig inte orolig
"Trots att vi inte har gjort så mycket väsen har det gått bra och vi har uppmärksammats i olika medier som BBC. Det är flera som tror på vår affärsidé och vi känner att vi kompletterar traditionella nyhetsmedier, "säger Henrik Eklund.