Det är nyhetstjänsten Rapidus som är först med att rapportera om det smått katastrofala bokslutet för bolaget bakom den så kallade "Zlatan-appen" Mikz. Verksamheten drivs numera genom bolaget United Influencers Media Group.
Enligt bolagets färska årsredovisning uppvisade bolaget en förlust på 63 miljoner kronor under fjolåret.
Nettoomsättningen landade i sin tur på 1 krona, enligt årsredovisningen. Bolaget uppvisar dock övriga intäkter på blygsamma 166.000 kronor.
Det innebär att Mikz, som enklast kan beskrivas som en kommunikations- och marknadsföringskanal för kända profiler, nu har backat över 300 miljoner kronor för ägarna sedan starten. Pengar som framför allt kommer från affärsmannen Dan Olofsson, via ägarbolaget Danir.
I Danirs årsredovisning framgår det dessutom att ägarbolaget skjutit in ytterligare 31 miljoner kronor i en nyemission.
"För att täcka bolagets underskott", beskrivs det där.
Nyhetsbyrån Rapidus har sökt Dan Olofsson som kommenterar att pengarna ska ses som en investering där "slutresultatet förhoppningsvis blir positivt".
I juni förra året gick bolaget ihop med norska United Bloggers och bildade kändisnätverket United Influencers. Varumärket Mikz gick i samband med det i graven. Nätverket har knutit upp sociala profiler som fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic samt Mikael Persbrandt och Blondinbella.
I somras stod det klart att Valueqard, som backas upp av investmentbolaget Wellstreet, har knutit ett avtal med bolaget om att distrubera digitala presentkort.
Breakit har varit i kontakt med United Influencers Media Groups vd Istvan Beres men han har avböjt att kommentera bokslutet.