Billogram, som backas upp av investerare som Peter Sjunnesson, Thord Wilkne och Edastra Venture, ska inom de närmaste 18 månaderna rekrytera 20 personer. I princip en fördubbling jämfört med bolagets nuvarande personalstyrka.
Men det är svårt att hitta rätt.
“Det kryllar ju inte direkt av arbetslösa, duktiga, programmerare i Stockholm”, säger Jonas Suijkerbuijk, medgrundare av Billogram och numera vd på bolaget.
Bolagets tidigare vd, medgrundaren Cesar Sangchi, ansvarar numera för bolagets tillväxt.
En så här pass kraftig expansion som bolaget nu ska genomföra, är dock kostsam. Enligt Tim Öhman Cirillo, operativ chef på Billogram, har bolaget, trots det, inget behov av att aktivt ta in mer externt kapital i nuläget.
“Vi har tillräckligt bra kassa för våra nuvarande planer."
Samtidigt står det nu klart att Billogram tar in 10 miljoner kronor i form av annonser från mediebolaget Aggregate Media. Pengar som inte ska användas till personalsatsningen – men för att nå ut till nya typer av kunder: Storföretag.
Riskkapitalbolaget Aggregate media delägs av några av de största svenska medieföretagen, bland annat Bonnier, och investerar genom att erbjuda medieutrymme mot aktier.
"Vi expanderar kraftigt och kommer därför behöva marknadsföra oss mycket mer. Så det är en annonssatsning snarare än en finansieringsrunda", säger medgrundaren Cesar Sangchi, som inte vill kommentera värderingen.
"Men värderingen är viktig, så är det."
Enligt Tim Öhman Cirillo är det inte uteslutet att bolaget kommer att ta in kapital från externa investerare längre fram – förutsatt att ett intressant erbjudande dyker upp.
"Vi är backade av investerare som är intresserade av att stoppa in mer kapital om det skulle behövas.”
Billogram tjänar sina pengar genom att ta ut en avgift per skickad faktura. Att verksamheten växer visar sig även i bolagets siffror. Förra året omsatte Billogram 9 miljoner kronor. Det var en ökning med 50 procent jämfört med de 6 miljoner kronor som bolaget omsatte 2014.
Enligt Tim Öhman Cirillo har tillväxttakten fortsatt att öka markant.
“Prognosen för 2016 är en omsättningsökning med 130 procent jämfört med 2015”, säger han.
Jonas Suijkerbuijk berättar att bolaget har genomgått stora förändringar den senaste tiden.
“Vi har omformaterat vår tjänst från ren fakturering till att vara en tjänst som snarare hjälper våra kunder att utveckla sin kundkommunikation, genom faktureringen”
Han berättar att bolaget även har skiftat produktfokus.
"Nu har vi valt att lägga hela vårt fokus på att utveckla det webbaserade fakturaformatet, istället för att bredda tjänsten med till exempel en bokföringsdel. Vi har även valt att lägga alla våra säljansatser mot större bolag, eftersom vi har sett att behovet för vår tjänst är ännu större där, än i mindre bolag."
Grunden för Billograms tjänst är numera att de anser att fakturan är en missad möjlighet för många företag att kommunicera med sina kunder.
“Om du driver ett litet företag kanske du träffar dina kunder ofta. Om du däremot har ett stort företag får dina kunder troligen en faktura från dig oftare än någon annan form av kontakt med dig. Då finns det ett stort värde i att använda fakturan till positiv kommunikation och marknadsföring istället för bara som ett krav på pengar”, säger Jonas Suijkerbuijk.
När det gäller framtiden berättar Tim Öhman Cirillo att tankar finns om att gå utanför Sverige, men att det inte finns någon konkret tidsplan för det.
“Nu fokuserar vi först och främst på att expandera så mycket som möjligt i Sverige, och för att lyckas med det behöver vi göra den kraftiga rekrytering som vi nu genomför ”, säger Tim Öhman Cirillo.