Riskkapitalbolaget Aggregate media delägs av några av de största svenska medieföretagen, bland annat Bonnier, och investerar genom att erbjuda medieutrymme mot aktier.
Nu skjuter bolaget till motsvarande 20 miljoner i tidningstjänsten Readly.
Breakit kunde under tisdagen berätta att Readly, som förra året tvingades säga upp personal och stänga kontor, redovisade en förlust på över 44 miljoner kronor för 2015.
Nu hoppas Readly att en annonskampanj under sommaren och hösten ska leda till ökade marknadsandelar.
"Vi är glada över vårt partnerskap med Aggregate media, det kommer att förstärka våra marknadsföringsinsatser i Sverige. Vår prenumerationsstock växer redan med 100 procent på årsbasis och med hjälp av ytterligare medieutrymme via Aggregate media hoppas vi kunna förbättra tillväxten ytterligare", säger Per Hellberg, vd på Readly, i ett uttalande.
Hur stor andel av bolaget som Aggregate media får i transaktionen har parterna inte gått ut med. Aggregate media har tidigare investerat i bland annat Mathem, Bygghemma och Storytel.