Sök ikon

SaaS-bolaget Skolon ökade igen – så går det för snabbväxaren

Artikel bild
Oliver Lundgren, vd på Skolon.

Skolon gör SaaS för skolan och fortsätter att skörda framgångar.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

SaaS-bolaget Skolon har tagit fram en digital plattform för skolan som kan samla alla verktyg och läromedel på ett ställe. På onsdagen släppte bolaget sin rapport för årets tredje kvartal. 

Här är några korta nedslag från delåret: 

  • Omsättningen uppgick till 53,4 miljoner kronor, en ökning med 31 procent jämfört med fjol.

  • Rörelseresultatet uppgick till 1,5 miljoner kronor – upp runt 200 procent jämfört med 500.000 i rörelsevinst motsvarande period förra året.

  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 27,5 miljoner kronor, upp från 18,8 miljoner kronor 2023. 

Skolons vd Oliver Lundgren skriver i samband med rapporten att bolaget lockade till sig runt 55.000 nya användare. Bolaget har därmed passerat en milstolpe, 800.000 betalande användare, skriver han. 

”Det är tillfredsställande att konstatera att alla våra marknader är med och bidrar till tillväxten med flera nya affärer i olika länder, inte minst i England där vi under perioden tecknade ett nytt avtal med Lead IT för upp till 40.000 nya användare.

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer