Kapitaltillskottet är på 50 miljoner kronor. Pengarna ska användas till att expandera, framför allt i USA. Även de tidigare investerarna bland annat Isabella "Blondinbella Löwengrip, riskkapitalbolagen Sunstone och E-ventures, deltar i rundan.
Planen för pengarna är att göra boiaget starkare och större.
”Vi är på väg att bygga ett stort företag och finansieringen kommer främst att användas till rekrytering som kan hjälpa oss att expandera utanför Sverige", säger Raoul Scherwitzl.
De länder fertilitetsappen vill expandera i är främst USA och Brasilien, men Schweiz och Storbritannien är också intressanta, förklarar Raoul Scherwitzl.
"Men också andra länder i Europa", säger han.
"Vi vill också satsa på kliniska studier och bygga upp en starkare organisation. Natural Cycles verkar inom ett mycket komplext område med många intressenter - kvinnor, läkare, regulatorer. Det är avgörande att vi hittar en bra balans mellan det konsumentnära och det medicinska. Vi vill kombinera det bästa från de två världarna läkemedel och teknik - och bygga ett starkt varumärke som står på en stabil forskningsgrund", säger Raoul Scherwitzl.
Hur känns det att få Bonnier Growth Media som investerare?
"Vi har varit i kontakt med dem ett tag och för oss känns det bra. Med dem som investerare så kan vi tänka mer långsiktigt och på det sättet kan vi bygga upp ett större bolag."
Natural Cycles är en app som låter kvinnor mäta vilka dagar i månaden de är fertila, genom att mäta temperaturen i munnen och mata in värdet i appen.
Förra året omsatte bolaget 17 miljoner kronor, vilket motsvarar en omsättnigsökning på 900 procent och tjänsten används av 100.000 användare, enligt bolaget.
Trots den fina tillväxten för startupen har bolaget stött på motgångar från Läkemedelsverket, något som Breakit tidigare har rapporterat om. I december gav Läkemedelsverket beskedet att Natutal Cycles inte får marknadsföra produkten som ett preventivmedel utan som ett fertilitetsmonitor.
Men det stoppade inte grundarna Elina Berglund och Raoul Scherwitzl som såg till att appen integrerades i Apple Health kit i Appel Watch. Användarna betalar en månads- eller årsavgift för appen.