Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Målgruppen tycks aldrig tröttna – nu lägger Kenza korten på bordet (och avslöjar miljonerna)

Artikel bild
Kenza Zouiten Subosic har 1,8 miljoner följare på Instagram. Foto: Kenza Zouiten Subosic.

Kenza Zouiten försvarar tronen i influencerbranschen med ett rykande färskt bokslut.

Åsa Johansson

Åsa Johansson

asa@breakit.se

Reporter

Antalet influencers har snabbt blivit allt fler genom åren och det har till och med blivit en egen bransch.

Någon som har lyckats slå sig igenom bruset, och dessutom stanna i flödet genom åren, är Kenza Zouiten, som kan tyckas vara något av en pionjärer inom området, i alla fall i Sverige. Från att ha startat sin blogg som 16-åring har 30-plussaren idag en följarskara på Instagram som uppgår till 1,8 miljoner. 

Förra året rapporterade Breakit om att hon har varit influencer i halva sitt liv. Och på det spåret verkar hon fortsätta, i alla fall att döma av det egna bolagets senaste årsredovisning. 

Under räkenskapsåret som sträckte sig från första mars 2022 till sista februari 2023 omsatte 

Kenza Zouiten AB 9,9 miljoner kronor, i linje med omsättningen året innan. Rörelseresultatet landade på 8,1 miljoner kronor, ett litet tapp från 8,2 miljoner kronor året innan. 

Bolaget tjänar pengar bland annat på influencerverksamhet via Instagram och medverkan i tv-produktioner. 

Men hon har desto fler järn i elden. 

Förutom det egna bolaget har driver hon även hårvårdsvarumärket The Every tillsammans med sin make Aleks Subosic. När Breakit rapporterade om bolagets senaste räkenskapsår i juli kunde vi berätta att nettoomsättningen sjönk till 10,3 miljoner kronor, från 11,8 miljoner kronor året innan. Rörelseresultatet ökade från 1,1 till 1,7 miljoner kronor.

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer