De senaste åren har e-handeln i Sverige stått inför stora utmaningar, med allt från pressade marginaler till inställda expansionsplaner. Men nu pekar mycket på att en vändning kan vara på väg!
På E-com Day den 19 september samlar Breakit Nordens ledande e-handelsprofiler som delar med sig av sina strategier och tankar om framtidens handel. Dagens program är utformat för att ge dig djupgående kunskap inom tre för e-handeln avgörande områden:
- AI - AI har blivit en game-changer för e-handlare som vill erbjuda personliga upplevelser, optimera effektiviteten och öka konverteringsfrekvensen. På E-com Day granskar vi konkreta handlingar som har gett störst effekt hos de som lyckats, utforskar aktuella risker och möjligheter kopplat till AI och ger dig svaret på hur du bäst implementerar AI i din affär.
- Expansion - Att kliva in på nya marknader är en kritisk strategi för tillväxt, men hur identifierar du rätt marknader och positionerar ditt varumärke för framgång? Du får nycklarna till en lyckad expansion och konkreta strategier på hur du kan växa din verksamhet med minimal risk och kostnad.
- Customer Acquisition & lojalitet - För att lyckas på en allt mer konkurrensutsatt marknad krävs effektiva strategier för att attrahera och behålla kunder. Vilka metoder och verktyg används av de mest framgångsrika e-handlarna för att bygga lojalitet och stärka varumärket? Hur kan du optimera din prissättning och produktutbud i en föränderlig ekonomisk miljö?
Detta och mycket mer på höstens mest maxade e-handelsevent. Läs mer och säkra din plats här!
På scen – branschens ledande aktörer
På scen väntar fullspäckat program med besök från några av Sveriges främsta e-handelsentreprenörer. Lyssna till och inspireras av bland andra:
INTERVJU: Lärdomarna från 10 år av att bygga e-handel (och misstagen på vägen)
Joel Falck, grundare av KitchenTime, sålde 2021 majoritetsandelen i sitt företag till matjätten Bergendahl efter att ha genomfört flera expansionsfaser och förändringar. Under pandemin såg bolaget en försäljningsökning på över 100 procent vid vissa tillfällen, men stötte också på utmaningar med sjunkande intäkter och ökade förluster i de senare åren.
I en exklusiv intervju med Breakit delar han med sig av de mest värdefulla insikterna från sin resa – och misstagen han aldrig skulle upprepa.
PANEL: Så skaffar (och behåller) du nya kunder – utan att tömma kassan
Många e-handlare står inför utmaningen att locka nya kunder på ett sätt som är både kostnadseffektivt och lönsamt. Hur kan du attrahera nya kunder utan att spräcka budgeten? Hur säkerställer du att dina kunder fortsätter att handla hos dig? Och vilken betydelse har kundlojalitet när det gäller att attrahera riskkapital?
I detta samtal, med bland andra Aida Jammal från eEquity och Fedja Porobic från Porobic Group, delar panelisterna sina bästa tips och strategier för effektiv kundanskaffning och lojalitetsbyggande.
Delta i exklusiva samtalsforum och nominera till Årets hållbara e-handelsresa
Utöver en riktigt maxad agenda och värdefulla nätverksmöjligheter får de första 100 som köper biljett möjligheten att delta i intima, exklusiva samtalsforum innan det ordinarie programmet börjar. Under 90 minuter får du delta i djupgående diskussioner kring aktuella ämnen, ta del av strategier och verktyg från branschens ledare och nätverka över en gemensam lunch.
Dessutom har ditt bolag nu möjlighet att bli uppmärksammade för ert hållbarhetsarbete. Nominera er till Breakits och Svea Banks pris "Årets hållbara e-handelsresa 2024" nu och få chansen att bli erkända för er resa mot en mer hållbar e-handel.
Vinnaren prisas med stor medial uppmärksamhet genom Breakits kanaler och i en prisceremoni på eventdagen, plus att vi skänker en summa till välgörande ändamål i ert bolagsnamn.
Skicka in er nominering här senast den 6 september.
Säkra din plats till E-com Day idag – vi ses på Epicenter den 19 september!