Sök ikon

Annonssamarbete med Breakit

Navigera e-handelns stora comeback – med insikter från branschens främsta

Artikel bild
Marcus Tagesson, Dema AI, Emma Lindgren, Svea Bank, Daniel Redgert, Redgert Comms och Elin Glommen Liljedahl, Ridestore.

Svensk e-handel står inför en möjlig vändpunkt – efter flera tuffa år. På E-com Day den 19 september samlar Breakit branschens främsta ledare och experter för att diskutera vilka spelregler som gäller inför hösten 2024 och framåt.

Här är en förhandstitt på några av stjärntalarna och ämnena som kommer att diskuteras under dagen!

De senaste åren har svensk e-handel genomgått en period av utmaningar, präglad av pressade marginaler, konkurser och bromsade expansionsplaner. Men nu pekar mycket på att vändningen är nära!

För dig som entreprenör eller beslutsfattare inom svensk e-handel är frågan: hur kan du bäst rusta dig inför "e-handelns stora comeback" – om den ens är påväg?

E-com Day den 19 september samlas Nordens ledande aktörer för att djupdyka i de strategier och fokusområden som kommer att prägla e-handelslandskapet hösten 2024 och framåt.

Här är några av de viktigaste punkterna på agendan du inte vill missa:

INTERVJU: Så bygger du varumärke inom e-handel – och bryter igenom bruset

Hur skapar du ett varumärke som inte bara syns, utan också engagerar och skapar lojalitet? Daniel Redgert, grundare av Redgert Comms och PR-proffset bakom succévarumärken som Djerf Avenue och Caia Cosmetics, har svaret.

På E-com Day delar han med sig av sina bästa verktyg för hur du bygger ett starkt varumärke som bryter igenom bruset – oavsett om du vill ta mark i Sverige eller expandera globalt.

INSIGHTS: 3 konkreta actions inom hållbarhet – som stärker e-handlarnas affärer

I en tid då hållbarhet är mer än ett buzzword visar nya insikter att hållbarhet kan vara en stark drivkraft för både kundnöjdhet och varumärkesstyrka.

Emma Lindgren, expert på digitalisering och konsumtion, kommer att presentera tre konkreta hållbarhetsåtgärder som verkligen gör skillnad. Insikterna är baserade på färska data från Svea Banks rapport, med svar från över 500 svenska e-handlare. 

CASE: Hur miljardsuccén Ridestore använder AI för att optimera försäljning och lönsamhet

AI har snabbt blivit ett oumbärligt verktyg för e-handlare som vill optimera sin verksamhet. Ridestore, en av de stora framgångssagorna inom streetwear och outdoor, har lyckats använda AI för att förutse trender och förbättra sin Sell-Through Rate – en nyckelfaktor för lönsam tillväxt.

På E-com Day kommer Elin Glommen Liljedahl, vd på Ridestore, att dela med sig av hur de har integrerat AI i sin verksamhet och vilka konkreta resultat de har sett.

Marcus Tagesson, grundare av Dema AI och tidigare grundare av Babyshop, förklarar dessutom hur AI kan hjälpa e-handlare att få djupare förståelse av sina data och affär i syfte att uppnå långsiktig lönsamhet.

Delta i exklusiva samtalsforum och nominera till Årets hållbara e-handelsresa

Utöver en riktigt maxad agenda och värdefulla nätverksmöjligheter får de första 100 som köper biljett möjligheten att delta i intima, exklusiva samtalsforum innan det ordinarie programmet börjar. Under 90 minuter får du delta i djupgående diskussioner kring aktuella ämnen, ta del av strategier och verktyg från branschens ledare och nätverka över en gemensam lunch.

Dessutom har ditt bolag nu möjlighet att bli uppmärksammade för ert hållbarhetsarbete. Nominera er till Breakits och Svea Banks pris "Årets hållbara e-handelsresa 2024" nu och få chansen att bli erkända för er resa mot en mer hållbar e-handel.

Vinnaren prisas med stor medial uppmärksamhet genom Breakits kanaler och i en prisceremoni på eventdagen, plus att vi skänker en summa till välgörande ändamål i ert bolagsnamn. 

Skicka in er nominering här senast den 6 september. 

Säkra din plats till E-com Day idag – vi ses på Epicenter den 19 september!

 

Läs mer