Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Trendbrott för Linas matkasse-bolaget: “Jag är stolt”

Artikel bild
Walker Kinman. Foto: Press

Bättre resultat och högre omsättning för Cheffelo.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

jon.wahlqvist@breakit.se

Webbredaktör

Företaget som tidigare var matkasseleverantören Linas Matkasse – men numera har döpt om sig till Cheffelo – visar på tisdagsmorgonen siffrorna för det senaste kvartalet.

• Omsättningen ökade med 11,4 procent till 256,9 miljoner kronor

• Rörelseresultatet landade på 19,5 miljoner kronor, upp från 15,3 miljoner kronor motsvarande kvartal förra året.

“Jag är stolt över Cheffelo-teamet, då vi har uppnått tvåsiffrig tillväxt under det andra kvartalet”, skriver vd:n Walker Kinman i rapporten och fortsätter:

“Vi förväntar oss att marknadens fokus på konsolidering och skifte mot lönsamhet är gynnsamt för oss och det understryker vikten av att ha en finansiellt hållbar affärsmodell.”

Bolaget ökade också antalet aktiva kunder för första gången sedan pandemin. De ökade med 0,3 procent.

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer