Goda kontakter och att sticka ut i bruset tycks vara allt viktigare för företag. Svenska startupen Upups idé är att göra det lättare för bolag att motivera och uppmärksamma både kunder och medarbetare med mikrogåvor och digitala kuponger. Bolaget i fråga behöver bara betala för de gåvor som faktiskt löses in. Gåvorna är allt från biltvättar, lyxigt kaffe, spa och frukt.
Upup – kort för Uppskattade upplevelser – har nu säkrat 5 miljoner i färskt kapital för att ta sin tjänst ut i Europa. I rundan har Almi Invest och Gorilla Capital gått in som nya investerare. Sedan tidigare finns bland andra marknadsföringsproffset Michael Grimborg på ägarlistan.
”Detta är bara början – vår innovativa teknik kan verkligen användas på många olika sätt," säger Upups vd Peter Axelsson.
"Vår vision sträcker sig bortom Sverige när vi nu förbereder oss för en europeisk expansion.”
Upup som först såg dagens ljus på 2010-talet omsatte 3,5 miljoner kronor det senaste kända räkenskapsåret 2022.
Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet