Influencern Kenza Zouiten och maken Aleks Subosic ligger bakom hårvårdsvarumärket The Every som med lite olika produkter ska “boosta håret”. Bland annat ska det göra håret väldigt lockigt.
Redan under det första året med försäljning landade omsättningen på 12 miljoner kronor och ett resultat på 1 miljon kronor.
Nu har det gått ytterligare ett år och kunderna verkar åtminstone inte ha flytt från bolaget.
Däremot sjönk nettoomsättningen ändå något till 10,3 miljoner kronor (från mer exakt 11,8 miljoner). En post på 2,9 miljoner kronor som redovisas under samlingen “förändring av lager av produkter i arbete, färdiga varor och pågående arbete för annans räkning” trycker däremot upp den totala omsättningen till 13 miljoner kronor.
Därmed ökar också rörelseresultatet från 1,1 till 1,7 miljoner kronor.
På banken fanns också 1,7 miljoner kronor vid slutet av förra året.
Är du nyfiken på en djupare genomgång av bolagen som drivs av Sveriges största influencers?
Här listar Breakit ägare, nyckelpersoner och matiga analyser om varje bolag baserat på siffrorna från 2022.