Sök ikon

Aim’n om vägen tillbaka efter tuffa året – så kan e-handlarna bli vinnare igen

Artikel bild
Från vänster: Helen Van, Tekla Acs och Robin Montacero. Foto Aim'n

Träningsbolaget Aim’n gör comeback efter ett kämpigt år – och rapporterar tillväxt och vinst för 2023.

I en intervju med Breakit berättar vd:n Robin Mostacero om:

✔ Lärdomarna från bakslaget 2022
✔ Krisen för influencers
✔ Betendet som “måste bort”
✔ Åtgärderna han fokuserar på just nu
✔ Synen på exit

Olle Aronsson

Olle Aronsson

olle@breakit.se

Medgrundare

Aim’n var en de starkast lysande stjärnorna i svensk e-handel under toppåren kring pandemin.

Från 2018 till slutet av 2021 ökade omsättningen från 92 miljoner till 355 miljoner, samtidigt som lönsamheten låg i spannet 15-30 procent under samtliga år. Siffrorna rör hela koncernen, där även utländska dotterbolag räknas in.

2022 skedde dock en scenförändring för Aim’n precis som för många andra e-handlare.

Träningskläder, som fått ett enormt uppsving under pandemin, blev plötsligt en tuff bransch.

Högre räntor gav konsumenterna mindre pengar att röra sig med, och de slantar som
fanns at...

Läs mer