Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

26-åringen ska ta tillbaka sociala medier – appen Noplace toppar App store

Artikel bild

Den nya appen – som skickades ut till inbjudna igår – riktar in sig till den yngre generationen och har som mål att ta tillbaka det roliga med sociala medier.

Bakom appen står den 26-årige entreprenören Tiffany Zhong som nu vill bli nya “Tom på Myspace”.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

Hon vill ta det sociala tillbaka till sociala medier och står bakom en ny app som heter Noplace, en referens till den gamla sociala medier-plattformen Myspace (föregångare till Facebook). Igår släpptes den till en skara inbjudna och rusade omedelbart till första plats på Apples App Store, skriver Techcrunch.

Entreprenören i frågan är Tiffany Zhong, 26 år. Hon är sedan tidigare grundare av Pinapple Capital och Zebra IQ – har kallats världens yngsta riskkapitalist – och jobbade redan under tonåren åt Binary Capital.

Innan Noplace hade hunnit släppas hade den redan blivit viral. Kanske är det de nostalgiska funktionerna? Appen beskrivs som en mix mellan Myspace och gamla Twitter – appar som den unga målgruppen som ska värvas knappt upplevt. 

Lite av det användarna kan göra på Noplace är att fixa en snygg profil till sig själv, dela sin relationsstatus och dela med sig av vad de lyssnar och tittar på. Appen har till och med en sektion med topp tio vänner – precis som på Myspace. 

“Jag tror att den magiska och roliga delen av internet är borta nu. Allting är väldigt slätstruket”, säger Tiffany Zhong. 

Twitter är kanske den bättre jämförelsen än så länge, eftersom det än så länge saknas bild- och videostöd och allting är textbaserat. 

Eller för att jämföra med ännu en app:

“Som Facebook för 10 år sedan – eller Facebook när jag använde det på mellanstadiet”, säger grundaren och vd:n.

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer