Det svenska företaget Weekly Revolt, som är inriktat på att erbjuda digitala träningsprogram inom hälsa och välbefinnande samt tillverkning, import och export av träningstillbehör, har nyligen presenterat sitt bokslut för 2023. Omsättningen under det gångna året visar en betydande ökning, men årets resultat har sjunkit jämfört med 2022.
Enligt de nyligen presenterade siffrorna ökade Weekly Revolts omsättning till 42,2 miljoner kronor under 2023, jämfört med 25,9 miljoner kronor året innan – en ökning på 63 procent. Årets resultat landade på 150.000 kronor (vinst) för 2023, vilket är en minskning jämfört med 2.495.000 kronor (vinst) året innan.
Bokslutsdata visar att Weekly Revolt hade en kassa på 3,6 miljoner kronor, jämfört med 4,3 miljoner kronor året innan, och antalet anställda ökade från 6 till 10.
Styrelsen för Weekly Revolt består av grundarna Louise Åberg och Jonathan Hoel och Per-Anders Gustafsson. Jonathan Hoel är både ledamot och ordförande i bolaget. Bolaget grundades den 10 oktober 2016 och har sedan dess fokuserat på att erbjuda träningsprogram och tillhörande produkter inom hälsa och välmående för sina kunder. Grundarduon äger 45 procent vardera av bolaget.
Bolaget har enligt egna uppgifter satsat på att utveckla ett företagserbjudande samt lanserat ett löpprogram som på nio månader lockat omkring 4000 deltagare. Under våren lanserade Weekly Revolt ett samarbete med Middagsfrid, Axfoods matkassebolag i syfte att bredda produkten. Under 2025 planerar man att lansera en ny prenumerationstjänst.
Det här är en artikel som är skapad med hjälp av AI. Har du frågor eller synpunkter om den här artikeln? Mejla ai@breakit.se – våra AI-artiklar utvecklas löpande.