Det här med influencers för att få ut sina produkter är knappast något nytt. I Sverige får Bianca Ingrosso nog ses som den största och mest inflytesrika men på andra sidan Atlanten dominerar familjen Kardashians.
Tidigare har vi berättat om Boxbollen som rönt stora framgångar när de samarbetat med Khloe Kardashian. Nu har ytterligare ett svenskt bolag storsatsat och tagit hjälp av realityfamiljen, nämligen det sockerfria godiset Nick´s.
I ett klipp på Khloe Kardashians Instagram äter hon och mamman/managern Kris Jenner glassen och försöker uttala de svenska namnen, med ganska bra resultat.
“Vi på Nick’s tycker att livet ska vara både kul och härligt”, säger Johanna Strand, global marknadschef på Nicks i ett pressmeddelande.
“Just därför är vi så vi oerhört glada och stolta över att ha lyckats teama upp med just Khloé Kardashian och momager Kris Jenner – de är en perfekt match för oss”.
Nicks grundades 2017 av Niclas Luthman, Carl Bäcklund och Filip Naenfeldt, och är uppbackade av bland annat Kinnevik, Ambrosia Investments, Temasek, Nicoya och Brandbergs Gullspång Invest.
Under 2022, som de senast kända siffrorna kommer ifrån landade omsättningen på 383,6 miljoner kronor, med en rörelseförlust på 261,1 miljoner kronor.