Med tre fullsatta event under våren blickar vi nu framåt mot Breakits stora e-handelsevent E-com Day som tar plats på Epicenter under en maxad halvdag den 19 september.
Hur agerar branschens ledare inför “e-handels stora comeback”? Vilka spelregler gäller inför hösten 2024 och 2025? Och var lägger e-handelns största profiler och ledare sitt fokus just nu?
Det och mycket mer när Breakit samlar ledande entreprenörer, investerare och beslutsfattare från den nordiska e-handelsmarknaden för att djupdyka i aktuella strategier och fokusområden för 2024 och framåt.
Kickstarta hösten med de senaste trenderna, strategierna och verktygen du behöver för att växa och utveckla din affär. Just nu har vi ett tidsbegränsat erbjudande med grymma Blind Bird-priser. Dessutom får de första 100 som köper biljett chansen att delta vid våra exklusiva samtalsforum innan scenprogrammet drar igång.
Läs mer och boka din rabatterade E-com Day-biljett här!
Nyhet: Fördjupande samtalsforum
Under 90 minuter har du nu möjlighet att delta i djupgående diskussioner på ett specifikt ämne. I dessa rundabordssamtal får du möjlighet att ta del av strategier, best practice och praktiska verktyg från andra ledare och entreprenörer inom e-handel.
Teman du kan välja att fördjupa dig inom:
- Trender inom produktkategorier – så anpassar du produktutbudet efter ekonomiska svängningar.
- Synergi mellan online och fysisk handel – komplettera din online-försäljning med showroom.
- Leverans och returer – allt om den optimala leverans- och returstrategin.
- Second Hand-marknad och hållbarhet – att bygga hållbara affärsmodeller i en värld där begagnat blir norm.
- Finansieringsstrategier – den optimala finansieringsmixen för e-handlare.
Du väljer själv om du vill medverka i en diskussion och vilket ämne vid anmälan. Sessionen avslutas med en gemensam lunch innan det ordinarie programmet börjar.
E-handels stora comeback
De senaste åren har svensk e-handel genomgått ett stålbad. Men nu, 2024, pekar mycket på att vändningen är nära. Så vad innebär det för dig som är entreprenör eller beslutsfattare inom svensk e-handel?
Agendan på E-com Day kommer att vara uppdelad i tre fokusområden:
Customer acquisition och lojalitet:
-
Strategier för att öka kundlojaliteten, bygga ett attraktivt varumärke och få kunder att återkomma.
-
Effektiva metoder för lönsam kundanskaffning och anpassning av prissättning och produktutbud efter ekonomiska svängningar.
Expansion:
-
Metoder för att identifiera potentiella nya marknader och strategier för framgångsrik lokalisering och positionering.
-
Fördelar med att expandera e-handel till nya marknader för att öka intäkter och konkurrenskraft med låga marginalkostnader.
AI:
-
Exempel på hur AI-verktyg kan användas för att skapa personliga shoppingupplevelser, optimera effektiviteten och öka konverteringsfrekvensen.
-
Aktuella risker och möjligheter med AI för e-handlare samt konkreta actions som ger störst effekt.
Första talarsläpp
Vi samlar branschens främsta entreprenörer inom e-handeln – lyssna på dem i Stockholm den 19 september!
Välkomna till Breakit-scenen:
# Daniel Redgert, Founder, Redgert Comms
# Benjamin Lau, Co-Founder & Co-CEO, Ninepine
# Kousha Torabi, Co-Founder & Co-CEO, Ninepine
# Joel Falck, Acting CEO Babyshop, Co-Founder KitchenTime
Talarlistan uppdateras löpande fram till och med eventdagen – håll utkik!
JUST NU: Säkra din plats till E-com Day – få upp till 3 400 kr ex moms i rabatt på biljettpriset.