Sök ikon

Klassiska märket återuppstår – ex-tennisspelare bland ägarna

Artikel bild
Göteborgsmärket Acqua Limone är tillbaka och har nya ägare. Foto:Press

De tar över Göteborgsbolaget. Kan de bli lika hett som på 1990-talet?

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

På vissa platser i Sverige var tröjorna det hetaste man kunde ha på sig på 1990-talet. Sedan fanns det zoner där modet aldrig nådde fram: ”Ack va lemon?”

Märket heter och stavas Acqua Limone, grundades i Göteborg av Ilse Stålblad 1979, inspirerat av sådant härligt isvatten med citronskiva som bara serverades utomlands på den tiden. 

Göteborgs-Posten skriver om berättelsen om Acqua Limone – och att varumärket nu pånyttföds igen, efter en lansering i liten skala 2011, med nya ägare och ny e-handel.  

De som numera äger licensen är de Göteborgsbaserade bolagen Yellow Trading och GSL, där den före detta tennisspelaren Magnus Gustafsson (som faktiskt vunnit flest gånger i Båstad) och hans bror Anders finns bland ägarna.

”Tanken är ju egentligen att du inte ska märka på kläderna att någonting har förändrats”, säger Daniel Skogsberg, som är med och driver bolaget.

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer