De senaste åren har svensk e-handel genomgått ett stålbad där pressade marginaler, konkurser och bromsade expansionsplaner har präglat marknaden. Men efter år av utmaningar och motgångar, pekar mycket på att vändningen är nära.
Om “e-handels stora comeback” är påväg – vad innebär det då för dig som entreprenör och beslutsfattare inom svensk e-handel? Vilka regler och trender kommer att forma landskapet under hösten 2024 och 2025? Och var ligger fokus för branschens främsta profiler och ledare just nu?
Svaren, verktygen och insikterna får du på den tredje upplagan av publiksuccén E-com Day!
Väldigt bra genomförande med genomtänkt balans – timingen mellan inslag, valda ämnen, talare och mingel.
– Tidigare deltagare
E-com Day riktar sig till dig som vill fördjupa dina kunskaper, metoder och verktyg för att stärka både ditt team och din verksamhet – samtidigt som du expanderar ditt nätverk inom den svenska e-handeln.
Dagen riktar sig även till dig som driver, bygger och expanderar ett e-handelsbolag och vill få strategier och verktyg för tillväxt samt träffa branschens ledande aktörer.
Säkra din plats NU – snart höjer vi priset!
3 fördjupande fokusområden
Agendan på E-com Day kommer att vara uppdelad i tre fokusområden, “Deep Dives”, där du kommer att kunna fördjupa dig i:
Lojalitet och prissättning
Alla e-handlare vill attrahera och behålla kunder på ett kostnadseffektivt sätt. Hur ökar du lojaliteten och får kunder att komma tillbaka? Hur får du in nya kunder på ett lönsamt sätt? Hur ska du anpassa din prissättning efter ekonomiska svängningar?
AI
Genom att använda AI-verktyg på rätt sätt kan e-handlare skapa personliga shoppingupplevelser, optimera effektiviteten och öka konverteringsfrekvensen. Hur gör de som lyckats och vilka actions har gett störst effekt? Vilka är riskerna och möjligheterna just nu för e-handlare?
Expansion
Att expandera sin e-handel till nya marknader öppnar upp för nya intäkter och ökad konkurrenskraft. Det är även ett effektivt sätt att expandera verksamheten med låga marginalkostnader. Hur identifierar du potentiella nya marknader? Hur ska du tänka när du lokaliserar och positionerar dig på en ny marknad?
Nyhet: Dela dina utmaningar i exklusivt samtalsforum
Under 90 minuter har du möjlighet att delta i djupgående diskussioner på ett specifikt ämne. I dessa rundabordssamtal får du möjlighet att ta del av strategier, best practice och praktiska verktyg från andra ledare och entreprenörer inom e-handel.
Vid anmälan väljer du om du vill medverka i en diskussion samt vilket av nedan ämnen som passar dig:
- Trender inom produktkategorier: Anpassa produktutbudet efter ekonomiska svängningar.
- Synergi mellan online och fysisk handel: Komplettera online-försäljningen med showroom.
- Leverans och returer: Den optimala leverans- och returstrategin.
- Second-Hand marknad och hållbarhet: Att bygga hållbara affärsmodeller i en värld där begagnat blir norm.
- Finansieringsstrategier: Den optimala finansieringsmixen för e-handlare.
Begränsat antal platser! De första 100 som köper biljett får chansen att delta.
Varmt välkommen med din anmälan!